Tutaj powinien być opis

Sztuka zaklęta w tradycji

„Sztuka zaklęta w tradycji – twórcze rękodzieło inspirowane kulturą słowiańską” – niezwykła lekcja w klasie 2

W naszej szkole znów zadziała się magia – tym razem za sprawą autorskiej innowacji pedagogicznej „Sztuka zaklęta w tradycji – twórcze rękodzieło inspirowane kulturą słowiańską”, która przeniosła uczniów klasy 2 w świat dawnych wierzeń, symboli i rękodzielniczych rytuałów.

Już po przekroczeniu progu sali można było poczuć wyjątkowy klimat – drewniane dekoracje, świece, zioła i naturalne barwy stworzyły atmosferę spokoju i skupienia. Nauczycielki, ubrane w piękne stroje inspirowane tradycją – chustki, długie spódnice i kamizelki, wprowadziły dzieci w opowieść o dawnych Słowianach i mocy zaklętej w prostych gestach tworzenia.

Podczas zajęć dzieci miały okazję poznać znaczenie słowiańskich motanek – magicznych lalek ochronnych tworzonych z intencją dobra i miłości. Z wielkim skupieniem obserwowały pokaz wykonania motanki, a następnie same rysowały swoje wersje lalek, opisując ich symbolikę i uczucia, jakie towarzyszyły im w pracy. Nie zabrakło też słowiańskich run – każdy uczeń wykonał własny naszyjnik z runą mocy, wypisując jej znak prawdziwym piórem na naturalnym plasterku drewna, zawieszonym na sznurku z juty. Była to niezwykła lekcja kaligrafii, cierpliwości i szacunku do natury.

W przerwach między twórczymi działaniami uczniowie mogli posmakować domowych ciasteczek upieczonych specjalnie na tę okazję przez wychowawcę – podane przy blasku świec, w atmosferze rozmowy i ciepła, stały się symbolem wspólnoty i wdzięczności.

Na zakończenie dzieci utrwalały swoją wiedzę w kartach pracy, utrzymanych w duchu innowacji, łączących elementy historii, kultury, sztuki i edukacji emocjonalnej.

 To nie była zwykła lekcja – to było spotkanie z tradycją, pasją i autentyczną radością tworzenia. W świecie pełnym pośpiechu i technologii uczniowie klasy 2 doświadczyli, że edukacja może być piękna, zmysłowa i głęboko poruszająca.

Ta lekcja dała dzieciom coś znacznie więcej niż wiedzę – przyniosła spokój, radość tworzenia, poczucie wspólnoty i dumy z naszych korzeni. Dzieci uczyły się przez doświadczenie, dotyk, zapach i emocje – tak, jak kiedyś, w rytmie natury i serca.

Tak właśnie wygląda nauka z sercem i pasją w naszej szkole – tu tradycja spotyka się ze sztuką, a wiedza z emocjami.

 KK.