Tutaj powinien być opis

Sensoryczno-plastyczne zajęcia w ramach Kreatywnego Treningu Umysłu

W związku z Dniem Ziemi oraz obchodami Sprzątania Świata, dzieci uczestniczyły w sensoryczno-plastycznych zajęciach w ramach Kreatywnego Treningu Umysłu, które rozwijały wyobraźnię, zdolności manualne oraz wrażliwość na otaczające środowisko.

Zajęcia rozpoczęliśmy od doświadczenia z masą sensoryczną, stworzoną z połączenia mąki ziemniaczanej i pianki do golenia. Dzieci samodzielnie mieszały składniki, obserwując przemiany konsystencji i faktury. Masa była miękka, chłodna i przyjemna w dotyku, co wywoływało dużo radości i pobudzało zmysł dotyku. Przypominała konsystencją piankowy śnieg lub delikatne błoto – doskonale wpisując się w motyw natury.

Wrażenia sensoryczne:

• dzieci opisywały masę jako „chmurkową”, „puchatą”, „mokry proszek”,

• zwracały uwagę na zapach pianki do golenia – przyjemny, świeży,

• mówiły, że ugniatanie ich uspokaja i relaksuje.

Następnie dzieci przeszły do ćwiczeń małej motoryki, tworząc z masy kule symbolizujące planetę Ziemię. Kształtowanie i lepienie kuli wymagało precyzji, kontroli dłoni oraz współpracy obu rąk.

W kolejnym etapie zajęć, przy użyciu farb, dzieci malowały kontynenty i oceany na swoich kulach, tworząc własne, kolorowe planety. To połączenie technik sensorycznych i plastycznych było formą twórczej ekspresji i integracji treści przyrodniczych.

 Zakończenie zajęć miało charakter refleksyjny – dzieci rozmawiały o tym, jak możemy dbać o Ziemię, dlaczego warto segregować śmieci i jak każdy z nas może być małym strażnikiem planety. Dzisiejsze poranne sprzątanie terenu wokół szkoły dopełniło ideę wspólnej troski o środowisko.